Summa sidvisningar

fredag 8 januari 2010

11 minus!! idag..

Idag har Rikard fotat hästarna i hagen, snön ligger underbart vit på marken.

Chester är en liten buse som måste röra vid Duo och busa hela tiden..







Vi tömkörde Duo idag och använde bett för första gången han har varit hos oss. Han har haft bett förut hos andra och varit spänd och gapat mm.. Så vi har velat vänta men ville prova idag.. Han var så duktig och tyckte det var jätte kul. Han var lite skum först på svans kappan då vi använde Hassels bröst sele;) Den är alldeles för liten men att prova en gång är lugnt:) Vi tog det lugnt och masserade honom vid svansroten och tillslut var han helt avslappnad..





Jag var så på påpälsad med flera par byxor och tröjor så jag kände mig som en Michelin gubbe, hahaha:)

Duo uppförde sig väl och balanserat i kropp och psyke och Rikard var så stolt över sin lilla prins.

När vi jobbat med Duo så gick jag och Chester in i corallen och "lekte" följa John..
Fastän Rikard och Duo gick en liten promenad utanför så var han med mig lös hela tiden.. nog var jag också stolt över min lilla prins;)

Sedan blev det att bära vatten och mockade, jisses vad jag är röd i huvudet nu när jag kommit in i värmen;)

Inga kommentarer: