Summa sidvisningar

fredag 8 april 2011

Vårvindar friska ..leka och viska..

Ja här i Skåne har det stormat nu i två dagar och idag än värre än i går.

Hösilaget flyger upp ansiktet när man hämtar det i skottkärran.. Tvi vale in i näsa och mun..

I veckan har vi varit ute och jobbat med ett trevligt halvblodssto som lärt sig att stänga av människan pga ett tidigare hårt liv. Så vi ska återuppväcka positiva känslor och livet med människan ska upplevas som kul.. Många i sådana situationer tror att hästen är lat och "bråkig" och tar till hårdhandskarna:( Detta upprör mig väldigt att man inte tänker till och undrar, vad gör att min häst agerar som den gör.


Det gick bra på första lektionen vi fick henne att vakna lite samt även slappna av en stund.. Ägarna hörde av sig i veckan och det har gått riktigt bra när de tränat själv. Nästa lektion ska vi få upp lite jävlaranamma känsla hos hästen och lite utmaningar:)

Med Mighty går det bättre och nu när vi lärt känna henne så ser man att det har hänt något som berör bakdel och bakben på henne som sitter etsat sig in psykiskt på henne.
Vi jobbar med det hon tycker är obehagligt i små små mängder och ger eftergift så fort hon lär in och slappnar av.






Hassel har fått vara aktiv med lilla Jossan och hon fick fart på oss vuxna också;)

Kollar så pappa sätter ut konerna rätt.. Lilla kommandoran;)


Jossan -Fortare.. jag vill trava mera .. Jag och Jörgen -pust pust..


Michel var så duktig och harva corallen till oss.. Den lilla/stora grabben han kan han:)och Kajsa ville vara med på ett hörn också..




Ser du inte mig.. Jag har ju bollen. Kom och ta den då:)
Hon springer och kollar Michel så allt går bra. Hon släppte inte honom ur sikte en sekund. Busig är hon men hon är en underbar hund som verkligen har koll på sin flock.. Speciellt Michel som är favvisen nr 1..

Inga kommentarer: