Summa sidvisningar

lördag 5 oktober 2013

Då kommer uppdateringen

Då så var ska jag börja ;)

Vi har för tillfället massor att göra :) Vilket vi är otroligt glada över.
Det är så härligt med alla positiva kommentarer av nöjda elever och jag blir lika överväldigad varje gång. det känns som vi har kommit ett väldigt stort steg i vår utveckling med företaget.

För mig är det superviktigt med nöjda kunder och att hästarna trivs och mår bra i vårt sällskap.
Att kunna förmedla hur otroligt känsliga hästar är och hur kul vi kan ha tillsammans med vår kompis hästen när kommunikationen blir klockren ja då är mitt arbete det bästa man kan ha :)

Var tredje lördag har vi en kortkurs i hästhantering, ridteknik samt teori i de bitar vi arbetar med under dagen. Alla får ett material med sig hem för att komma ihåg allting som vi arbetar med under lördagen. Vi har väldigt trevligt tillsammans och vi hinner med väldigt mycket under tre timmar.

I veckan har vi diplomerat 4 nya elever i hästmassage och friskvård.
Dessa är:

                            Sofie Andersson LJUNGBY      Anette Winde HELSINGBORG


                 Sofie Werner SKINNSKATTEBERGA     Denice Thor Gustavsson MOTALA


Stort grattis tjejer och än en gång superbra jobbat!


Idag har vi haft en konfirmationsgrupp med häst inriktning hos oss. En grupp med elever, präst och ledare som varit hos oss hela dagen. De har fått praktisera hästmassage och longering samt att få hästen att slappna av. 

Duo, Polly och Lillis ställde upp som praktikhästar ;)
Ni kan tro att småtjejerna blev uppskattade. Polly och Lillis kan vi ha med överallt och de fullkomligt älskar uppmärksamhet.

Speciellt Lillis älskar massage och med sina 28 år är den välbehövlig. Duo visade stolt upp vad han lärt sig och det är härligt att han börjar komma i sina rätta kläder igen efter sin saknad efter Chester ox.

Det har varit otroligt kul att jobba med dessa underbara människor.


Igår red våra minsta elever lektion och då var det Lillis och Polly som fick arbeta en stund ute i ena hagen. Två sjuåriga flickor som fick skritta och trava på två superpigga ponnies :)

Imorgon skall jag träna med prins igen för idag är jag trött så nu kommer jag att ta helg.. 
Morsning korsning så vi hörs snart igen :) 

Inga kommentarer: