Summa sidvisningar

söndag 21 september 2014

Dålig uppdatering men nu kommer den ialla fall..

Förra veckan så hade vi ett gäng glada elever som alltid är lika påhittiga och har en sådan underbar sammanhållning.

De fick mig att bubbla av glädje.

 I tre dagar bjöds det på
givande diskussioner som har innehöll allt ifrån skogsträning, markarbete, trav och galoppträning, till hoppning och dressyr.

Varvat med muskelfunktion och hur muskler, leder och fästen påverkas av underlag, utrustning, träning mm..




Vi har så mycket att lära av varandra

Efter en kort paus idag kom jag in i skolsalen och möttes av sång och en helt otroligt fin tårta






Ja ni som känner mig förstår ju att glädjetårarna kom och jag känner mig så uppskattad TACK för denna upplevelsen


 ___________________________________________________


 I veckan som gått så har vi haft en sista aktiv träff innan slutprov i januari.

Vi arbetade med massage, palpering av skelettdelar samt arbetat i ridhuset med avslappning. Rätt som det var så hör vi ett bankande i en takt typ som när man knackar på en dörr.

Vem tusan är det?? Jo Prince som bankade med framhoven i väggen på ridhuset. Han ville bli insläppt i ridhuset för att vara med Asså den hästen

Vi vill också gratulera Katarina Brunnestom till sitt slutprov som hon klarade med bravur denna veckan :)


____________________________________________________

I veckan som gått har vi även hunnit med en fantastisk intressant föreläsning med:

Per Michanek och Professor Linda Keeling i Nyköping i etologi . Ätbehov. Rörelsebehov kontakbehov.

Något alla häst ägare skulle vara insatta i då det är så viktigt för hästens livskvalitet.

En del som vi redan vet men alltid bra med uppdatering. En del nytt och mycket bekräftelse precis som vi hoppades på. Speciellt vad gäller grupphållning och utevistelse hur hästar mår som bäst i matsmältningsapparaten. 




Jag skrev så pennan glödde och Rikard memorerade i telefonen.. 

Inga kommentarer: