Summa sidvisningar

fredag 20 februari 2015

Rullar på..

Ja som rubriken lyder.. Nu rullar allt på som det ska. Vi har haft en första träff med nya elever och nästa väntar runt hörnet nästa vecka igen.

Första träffen är verkligen en viktig start för våra elever som att få in alla grundgrepp i massage och få en inblick i hur skelettmuskler ser ut och hur de fungerar. Även hur viss träning, utrustning och underlag kan skada hästen på lång sikt.

Jag har ännu en gång fått äran att skriva artiklar i tidningen Hästfocus och det är väldigt roligt att träna på att "skriva" och tänka till mer än en gång hur jag tänker och hur jag menar.


Artikeln som lämnades in igår för kommande nummer innehåller: ryggproblem hos häst.
Hur problemen vanligtvis uppstår samt hur dessa kan visa sig hos hästen både fysiskt och psykiskt.

Idag står storstädning på schemat, vi har äntligen fått tummen loss och köpt lampor till vardagsrummet och med det så blev det storstädning.

 

Vi får ju ha lite rent och snyggt när vi ska fira mamma imorgon med marängsviss.. Innan kvällen hos oss så ska det bli ett restaurangbesök i Hörby.. Jag lääääängtar så kan jag säga :)

Melodifestivalen kommer starta precis till kaffet, hihihi ;)

Inga kommentarer: