Summa sidvisningar

söndag 12 april 2009

Vilken fantastisk människa!!

Vår långfredag och påskafton tillbringade vi hela familjen på John Moore`s clinic på Margaretehof islandsridcenter. Vilket ställe! härlig natur och djur samt trevliga människor. Thor Banke ordnade med denna välorganiserade clinic. Thor var även med på sin halvblodsvalack..

Vi red båda HELA dagarna så man är ju något öm i foten och höften men det var det värt för.

Vi lärde oss och hästarna att backa endast med back up sits utan att använda tyglar och skänklar:)
Flytta framdel och bakdel.
John är en de mest ödmjuka och fantastisk tränare på att lära ut, ge kritik och få mig att må så himla bra. Jag känner mig fullständigt trygg och avslappnad kring honom:)

John är mycket glad för Chester och det gör oss så stolta, att man faktiskt har kunnat hitta en sådan underbar klok liten häst.

Vi fick jobba mycket med formen för Chester har fått gå väldigt högt med nacken förut och inte jobbat riktigt med ryggen så det var långa tyglar och bara använda kroppsmedvetenhet..NYTTIGT...

Huvudkontroll


På lördagen fortsatte vi med övningarna sedan dagen innan samt lite trail.
John red på min Chester och guidade honom rätt. Jag lärde mig hur mycket som helst av att se honom rida Chester.

Ryggning, med back up sit

Trail
Backa i mellan två bommar, vilket Chester tyckte var obehagligt:)


Några i gänget..

John förklarar..

John förklara kroppsspråket för oss

Efter det så jobbade vi på att Chester skulle förstå att han inte behöver ta upp huvudet.
Back up med Johns hjälp


När vi kom hem igår blev det att fixa med hästarnas mat och rsata hundarna och sist men inte minst en påsk middag och soffläge, hahaha

2 kommentarer:

PiLi sa...

Åååååh, Veronica.. Grattis till underbara clinics-dagar!!!
John Moore verkar vara en så fantastisk människa som du bekriver
och vilka härliga bilder från dessa dagar!
Blir glad å dina vägnar.. för vilken härlig känsla att kunna "hitta rätt" hjälp att utvecklas med sin häst!
Ingenting är omöljligt.. det tar bara lite längre tid..:)

Påskkram från mig!

AndrÈns sa...

Hej Pili
Glad påsk kram från mig till dig också..
Ja John är fantastisk, it all make sense:)

Det var roligt att läsa att du är intresserad av vår bok, hoppas den blir till nytta för dig, kram veronica