Summa sidvisningar

fredag 9 oktober 2009

Ny sadel

Idag övade vi på Stanna kvar på kommando:) Efter några steg för att följa mig och då genast tillbaka så tillslut trillade pollettten ned:D

Sen red jag Chester i western sadel och han blev ännu mer avslappnad. Han sökte sig mer fram och det kändes så positivt:)
Efter ridningen fick Chester massage behandling av mig och jag la tyngd punkt på Trapezius, rhomboideus och supraspinata, infraspinata, subclavius.

Alla dessa muskler är relaterade till hals och bogblad.
Chester och Duo leker mycket i hagen och Chester spänner upp nacken rejält för att visa sig:)
Han ä

Jag har känt detta under ridningen några dagar så nu var det dax med massage i förebyggande syfte;)
Nu ska vi jobba bort betes magarna på kusarna och tänker snart lasta och köra ut i skogen och träna.. Insekterna har lugnat ner sig nu;)




Inga kommentarer: