Summa sidvisningar

tisdag 2 februari 2010

Vintern fortsätter:)

Jag är så glad över snön, äntligen har vi en riktig vinter och inte något mitt i mellan.
Det är många som klagar och vill ha vår men tänk att vi har faktiskt en vinter månad kvar.
Jag personligen blir väldigt deppig av ihållande regn och rusk med lerig mark som följd.

Allt är mycket renare nu, jag själv, barnen hästarna och hundarna;)

Hästarna och hundarna är så glada av detta vädert vi har nu.. till och med min gamla dam på 25 år är full av spring i benen. Det glädjer mig att se att hon mår bra, ett tag i somras verkade hon slö och trött men kylan den gillar hon;)

Duo och Chester och Hassel leker och busar. Jag stod precis och tittade på dem i hagen och de körde 5 varv i hagen i full karriär.. Så positiva och glada så jag blir alldeles varm i hjärtat.

Michel har ridit barbacka på Hassel och han njöt i fulla drag.. Hassel pigg som en mört och han är så glad för sin lilla ägare:)


De har också varit ute på fältet och "lekt" tillsammans. Jag tycker det är superviktigt med kontakten från marken med sin häst och speciellt för barn och häst att riktigt lära känna varandra där. Ömsesidig respekt mycket kel och gos och framförallt att ha kul tillsammans
......................................................................
Vi har ändrat slutprovs datum för grupp 2 till 16-17 februari pga elever som hade svårt att ta sig hit.
På tisdag nästa vecka blir det slutprov för elever från grupp 1 och på måndagen kör vi igång grupp 4. En del och hålla reda på;)

På fredag ska jag ut och massera -hovis häst igen och på tisdagen därpå skall han kvala.. Med massage och stretching och träning börjar han bli riktigt fin:)

Lördagen den 13 februari är vi i Höör och håller horsemanshipkurs med problemlösning. Det skall bli riktigt kul och spännande.

I Maj kommer vi tillsammans med Thor Banke ordna en clinic med John Moore i Kristianstad och vi ska naturligtvis träna för denna underbara hästmänniska. Mer info kommer inom det snaraste. Du måste också komma och vara med:)

Inga kommentarer: