Summa sidvisningar

måndag 8 mars 2010

Träning och städning i en salig röra;)

I torsdags så var vi och tränade en nordsvensk som lärt sig att han kan skrämma sina människor på marken..
Jag började med att få kontakt med honom och visade att om jag inte vill bli "putsad" måste han flytta sig ifrån mig;)






Det blev "neck-relase" då jag får honom att slappna av i hals och nacke. Jag förflyttade honom i olika positioner och vi diskuterade en del fram och tillbaka. Efter en halvtimme hade vi kommit överrens om hur vi skulle ha det.

Han sa ifrån att jag behövde inte använda så stora signaler då blev han frustrerad och osäker. En stor del av att han börjat och "skrämmas" och jag "sa" att jag vill ha "Space" och inte bli knuffad och jag sa att jag inte ville att han gick uppe på mig. Denna diskussion fördes naturligtvis med kroppsspråk;)

Senare på kvällen skulle vi till Flyinge och träna två tjejer men vår jeep sa nej.. Det skramlade och hade sig och jag blev riktigt nervös och tänkte -nu blir vi sittande ute på vischan;)
Vi åkte hem sakta men säkert och det blir in på lagning för en ny drivknut..

----------------------------------------------------------------------------------

Igår så städade vi ut hela "gamla" stallet så vi kan få tummarna loss och bygga vår sadelkammare och få iordning vår lösdrift till pågarna som vill gå ute hela tiden.
----------------------------------------------------------------------------------
Jag och syrran ryktade våra gamla damer och gick en liten runda med dem.. Hade de fått bestämma så hade vi fått spinga oss dyngsura så pigga de var;)
----------------------------------------------------------------------------------
På kvällen kom Fredrik vår hovslagare och verkade alla fem hästarna, så de blev fina om fossingarna. Vi väljer att ha dem oskodda ett tag till, har ju funkat super hela vintern.
-----------------------------------------------------------------------------------
Nu skall jag iväg och hämta en ny sadel åt mig och Chester, en bomlös som jag ska ha och variera med mellan hoppsadel och western sadel.. Skall bli lite spännande då jag aldrig ägt en sådan..

Inga kommentarer: