Summa sidvisningar

fredag 20 april 2012

Hinner inte blogga som jag vill!

Vi packar och slänger och packar och slänger;)

Snart, snart så flyttar vi.. Lääängar såå.

Mitt i allt så masserar jag fullblod som skall kvala samt starta inom det närmsta och det är så härligt att vara med och hjälpa dem att hålla sig avslappnade och smidiga. Det är en sådan energi kick att ägare och ryttare känner och ser resultat av vad massagen och avslappningsövningar ger:)


Chester är igång nu så pass att vi jobbar ordentligt i skritt och trav både över bommar och dressyr och western.. Vi har haft en uppstart med att skrittat ut vid hand i raskt tempo och sedan uppsuttet efter vinter vilan som blev längre än beräknat. Men det är såå bra att träna hästen utan ryttare i igång sättningen. De blir starkare i kroppen och man får en sådan otrolig kontakt.. Nu 7 veckor senare så är vi igång så vi kan börja med galopparbete. I vinter så har vi endast skrittat och arbetat för hand samt varit några gånger i ridhuset så det är underbart att vara igång:)

Michel fick skritta va Chester ox.. och hjälp vad den killen växer då;)

Mighty

För en vecka sedan var Fredde hos oss och hjälpte till att tömköra Mighty. Hon är så på hugget när hon "tror" att det skall hända något. Hon vill gärna resa sig då och fort går det.. Så vi jobbar igen på att stååå still och gå fram i lugnt tempo.. Idag har jag jobbat henne i löslongering och det gick jätte bra. Hon lyssnade på allt jag bad om och njöt verkligen att få jobba:)





Inga kommentarer: