Summa sidvisningar

onsdag 8 maj 2013

Klockrena dagar..

Nu är del två av artikeln inlämnad till Hästfocus och jag hoppas att den ska bli intressant för läsaren. Det handlar om att göra om travhäst till ridhäst och det är vårt sätt att jobba på som jag skriver om. Det blir en hel del lösgjörande övningar samtidgt som hästen måste tänka till ordentligt och släppa på kontrollen i vår närhet.

Igår kom hovis och fixade Mimsan, Chester och Duos fossingar.. Jag passade Görans nya vovve Babe som jag fallit pladask för. En söt liten sessa som är helt bedårande. Ibland så klickar det bara så lätt med vissa individer och jag och Babe funkar så bra. Passar henne mer än gärna :)
Göran och Rikard uppfann en bra bevattningsmetod under tiden. Det blev så bra och nu är ridhuset vattnat i två dagar på rad. Detta var välbehövligt då det rök något så in i bomben.




Mammas lilla valp LoL är också en individ som passar mig bra. Hundar som är lite flickiga är min grej. Ni som känner mig vet ju att jag har väldig respekt för hundar;) Naturligtvis älskar jag vår vovve Kajsa men det är hon och Michel som är ETT tillsammans:)De är som syskon och Kajsa ser bara Michel och det är härligt att se en så fin kontakt de har med varandra.

Idag har vi tränat våra träningshästar igen och det gick superbra. Kul med två stycken så vi kan träna båda tillsammans också. Vi fick båda väldigt bra connection och jag ser fram emot att snart börja rida dem. Jupiter fick även massage idag.

Vi red ut i skogen med Chester och Duo idag och jag klättrade med Chester i en ganska lång och brantare backe. Gode tid vad han tog i:) Min pålle börjar få ett ordentligt påskjut så nu gäller det för matte att hänga med;)

Nu ikväll var vi på Stall Witago igen och höll 4 ridlektioner en riktig energi boost av positiv inlärning så nu sitter jag med ett stort leende på läpparna. Härliga hästar och härliga människor. Man blir ju så glad:)

Inga kommentarer: