Summa sidvisningar

tisdag 12 maj 2009

Vanliga härliga dagar


Nu har vi fixat till ute både på gården i trädgården och i corallen.
Jag harvade i corallen medan mon son muntert hängde på:)

Vi fick eldat upp en massa gammalt hö och grenar som låg och skräpade.

Staket har vi också ordnat till hästarna.
Vi fick oss en otrevlig överraskning i söndagskväll strax innan sänggåendet. Det ringde på telefonen samtidigt som en bil sakta komrullandes ner på gårdvägen?
det var grannen som ringde..ni har en lös häst som står sidan om stängslet!!
Shit på med ballerinaskorna och iväg!!
På gården står en dam som sett vår häst..

-hästen står vid stängslet och är så snäll..men hon kan ju bli påkörd..
-Tack så hemskt mycket förhjälpen..skrek jag samtidigt som jag sprang uppemot vägen...flås flås..

Väl framme hör jag henne, min man kommer efter med bilen och stoppar bilar och lyser så jag kan se henne...jodå min 24-åriga dam, där står hon, hon har väl aldrig gjort något sådant?

Hon är så bekymrad att hon är på fel sida, nästan lite chokerad.
Vi tar in henne, Chester och Hassel över natten..

På morgonen går jag och synar staketet, helt överallt??
Men vad i??
Jag tar ut hästarna och Chester börjar med en gång att trycka sig mot staketet för att nå alla saftiga maskrosor utanför:)
När vi kollar strömmen så är den väldigt låg på staketet.
Så det blir som sagt vad, till att fixa och ordna:)

Jag red Lektion för min nogranne med Chester och han försökte ta kommandot och göra lite som han ville men tillslut gick det jättebra..han är aldrig svår att övertala min lille prins:)



Inga kommentarer: