Summa sidvisningar

tisdag 28 augusti 2018

Fyller år..

Igår var jag ute och masserade en häst med problem kring de muskler som böjer höftleden. Hästen ville inte stödja på ena benet under tiden hovslagaren var där så hovslagaren hade rekommenderat att ta kontakt med oss.

Hästen fick massage kring höftleden och kring patella samt även kring bogleden och armbågsleden då dessa musklerna kring dessa leder ofta kompenserar varandra hos hästen

Rikard är en fena på hovar och benställningar så vi gick igenom hela hästen tillsammans och sedan lade jag upp behandlingen utefter vad vi palperade fram och vad vi visuellt såg.

Efter en timme så valde hästen som under nästan hela behandlingen höll benet ifrån sig att ställa det genom rotationspunkten och det gick en varm känsla i hela mig och ägaren sa att detta hade den inte gjort på några månader. Tänka att efter en timmes massage på väl uttänkta ställen så har massagen sådan effekt.

Det enda negativa är att idag vaknade jag med huvudvärk och ont i alla fingrarna så det är inget jag egentligen kan hålla på med mer så det är tur vi kan hålla i utbildningar så fler kan komma ut och hjälpa våra pållar.

Inatt när jag precis höll på att somna runt sisådär ett tiden så knackade Rikard mig på armen och sa grattis! Han lämnade över två paket och i det ena var det min älsklingsparfym Euphoria och i den andra Victorias Secrets kräm, coconut passion  ifrån . Fick den för lite mer än ett år sedan av Saga och Magnus och det var något av det bästa jag någonsin doftat på.

Jag har febrilt letat efter denna och överallt har den varit slut. Nu hade Rikard lyckats att hitta denna i Danmark.

Tack mina fina underbara man för allt ❤


Idag ringde klockan 7.00 ZZzzzZZ och då var det upp som en lärka, NOT och fixade i stallet.. 😝😂

En grupp hästmassage elever har varit här och utfört både praktiskt och teoretiskt slutprov.

Vi startade 8.30 och avslutade dagen klockan 15.30.




Gino fick vara med idag och han skötte sig exemplariskt på slutprovet med att palpera fram muskler och skelettdelar på honom. Sedan fick han massage och stod och slappnade av. 
Han kan vara väldigt skeptisk när det är nya människor men idag gick det strålande.

Lilla Hassel fick också vara med idag då det är något av det bästa han vet.



Pållarna har varit inne inatt då det kom några rejäla regnskurar både på kvällen och natten igår så de var så pigga och glada när de fick komma ut på morgonen 💨

Nu sitter jag och jobbar med journaler och svarar på mejl och snart ska vi göra oss i ordning för att åka på restaurang och fira min födelsedag.

Härlig dag ❤

Inga kommentarer: