Summa sidvisningar

söndag 6 september 2009

Lite uppvisning på Humlamaden




Igår var vi uppe i Askeröd med Duo och Chester, syrran Rikard o Jag.
Vi lastade dem båda, tillsammans i transporten och det gick jättebra:)

Vi miljö tränade dem ute bland hinder av alla dess sorter och bank och hela kittet;)
Chester är ju välbekant med detta men inte Duo.

Jag jobbade dem en och en i lina en stund, sen lastade vi dem i lugn o ro för att åka hem igen.
På kvällen kom värsta hällregnet så vi fick ta in alla hästarna och torka dem och sätta på täcken.
De fick gå ut igen med en extra ranson hösilage.







Idag har vi varit på Humlamaden och tittat på olika uppvisningar.
Barnen fick rida varsin tur i skogen också, det var väldigt uppskattat.

Valpar var där också, de var så bedårande de små liven.. Skulle gärna tagit med mig en hem;)
Här följer bilder från lite olika aktiviteter från idag.







Jag pratade med en man från WRIS och diskuterade träningar i trail och andra western grenar, så vi får se om det kommer bli något för oss in the future;)

När vi kom hem red Pauline Mimsan och Rikard red Duo.. Det blev en del gymnastik övningar för Rikard i rygg och höft och för Duo över cavalletti.
Jag tränade i corallen med Chester efter de ridit och det gick super. Vi blev ETT idag både förtroende och respekt och ledarskap.. Varm i hjärtat blev jag och lite tårögd, ja ni vet ju hur det är när det klickar;)

Inga kommentarer: