Summa sidvisningar

lördag 3 april 2010

Gick så bra:)

Igår jobbade vi med Pila och hon var helt med på noterna:) Hon gick fint i båda varven och gjorde allt vi bad om..
För att göra träningen lite roligare så tog vi fram en "prassel pressening".
Den var lite läskig men när vi lekt lite ringlek en stund utan att ställa några direkta krav bad vi henne gå på prasslet. Då tog hon några försiktiga steg och efter stannade vi upp henne och då tittade hon först bort på mig där jag stod med kameran i högsta hugg;). Hon tittade och "sa" -ser du så duktig jag var- :D
Sedan tittade hon på Rikard med samma uppsyn...

Sedan jobbade vi båda henne i att våga släppa kontrollen med huvudkontroll till sidorna. Efter en stund fungerade även det.. Känns så himla bra inget argt och inget huggande och sparkande;)












Idag när jag släppt dem och de fått sitt morgon hö, gick jag ut och filade henne lite bakom öronen och bad henne backa undan en bit.. Lite öronen bak men helt ok:)
---------------------------------------------------------------------------------

Igår red vi Duo och Chester och grabbarna var pigga och glada och allt blev bara så positivt. Innan vi red dem blev det lite psykologisk träning med stigbyglar och rep runt kroppen och Chester gjorde den bästa sidförflyttningen från marken:) Vill ha en tröja där det står ÄLSKAR MIN HÄST;)

Jossan och Michel fick rida en en lite tur på Duo.. Efter det så gick vi in och mös efter en heldag utomhus..


Inga kommentarer: