Summa sidvisningar

torsdag 29 april 2010

Japp, nu è vi igång:)

Halmpelletsen är vi mycket nöjda med. Hästarna har trampat i sönder den ordentligt nu och det blir en kompakt mjuk bädd för dem. Det är mycket lätt mockat och det som innan blev fyra lass om dagen blir nu ett lass:)

Jag har vattnat den lite då och då för att hästarna skulle trampa igenom den lättare och medan de gör det kan det damma lite men det gör den inte nu mer.

Sabina är här på praktik så hon och Rikard turas om och rida Duo;)
Chester är pigg och lite intresserad av stona fastän han är valack;)

Titt titt här kommer jag och Chester;)


Hassel tycker det är kul med barnen och han blir riden ca varannan dag.
Michel och Hassel brukar stå och gosa och det ser så härligt ut.


Jag har varit ute hos fullblodshingsten och hans träningskompis en fullblods valack och masserat och i nästa vecka blir det Täby för hingsten. Det blev en märkbar förändring efter första massage behandlingen och han trampade bättre under sig med bak benen. På Jägers hade jockeyn märkt en stor förändring vilket är så himla kul och höra. Den karamellen suger jag på länge, vilket jag brukar säga till mina elever när de också fått beröm...Njut du växer som människa:)

Jag kände också att musklerna blivit smidigare och ömheten var nästan borta. det är härligt när hästägare också är pigga på och lägga om träning med dressyr och klättring och inte bara sitta på banan och galoppera runt. Det är viktigt att både trav och galopp hästar får en allsidig träning så de får med alla muskler..

Vi har också varit ute och hjälpt en tjej med lastning och psykologi övningar för hennes fullblods valack som hon köpt från jägers en härlig individ som är busig på ett glatt och trevlig vis men som är lite klaustofobisk och som tycker att transporten har blivit läskig. Nu när vi jobbat med honom 2 ggr så har vi kommit upp och backat ut efter en liten stund.


Första gången stod han och skakade som ett asplöv men innan vi gick upp hade vi jobbat med avslappningsövningar och han lyssnade fastän han tyckte det var läskigt. Han var jätte duktig..

Våra äldre fullblods damer på 20 och 25 njuter i solen utan täcke..

Inga kommentarer: