Summa sidvisningar

fredag 3 september 2010

Börja blogga igen;)

Skall försöka uppdatera bättre nu.. Finns lite mer energi nu. Ibland kan det bli för mycket och då vill inte hjärnan riktigt hänga med;)

Vi kämpar fortfarande på med lite tankar och annat som känts lite jobbigt men det börjar bli bättre.

Vi börjar långsamt komma igång med hästarna igen vilket känns lite frustrerande då vi kom igång så bra tidigt i somras. Men man skall aldrig se bakut utan nu blickar vi framåt;)

Vi har fått en del nya elever vilket är mycket kul. Nya erfarenheter och nya personligheter som är så himla kul:)

Vi jobbar på med skimmelstoet och hennes ägare och förra lektionen ramla poletten ner ordentligt;) Vi kommer att ha ägaren hos oss på praktik nu under september månad vilket känns bra.

Början på att byta varva med att få Elsa att flytta med huvudet ställt mot mig så jag kan peka på hennes högra bog.
Jag och Lovisa står och diskuterar medan Elsa lugnt slappnar av och släppt kontrollen till oss. Vi vakar över henne...

I onsdags så tog vi markövningarna med upp i sadeln och det funka jättebra. Det var så härligt att se dessa glittrande glada ögon och hästen som stundtals funderade med öppna ögon också tillslut aha jag förstår:)

Jag har kört lite gympa med Chester.. Höftkontroll så han får använda bakkärran ordentligt.

Vi har tränat lite på trick training med hästarna och Duo gillar det bäst av alla killarna;)

Kul och göra lite nya grejer..

Jag har börjat rida en del med min nya stubben på Chester och både han och jag tycker den är perfekt för oss, äntligen;)

Rikard har varit med och hjälpt till och lastträna en väns häst några gånger då hon inte finner transporten så kulig. Hon skulle åka och betäckas med värsta snygga Pre hingsten. Tyvärr tog hon sig inte i år så det blir att försöka till våren igen.Skall bli kul och följa henne och hoppas verkligen hon tar sig nästa gång.

Jag uppdaterar lite på facebook också på ATS utbildningars sida, klicka här.

Vår utbildning till diplomerad hästmassör start 10 december är halvfull nu och många visar intresse. Så är du som är intresserad vänta inte för länge.
Nästa år kommer vi att höja utbildningen med 1500:- då det kommer bli dyrare att trycka upp kompendeier för oss.

Nu skall jag ut och rida Chester:) kram..

Inga kommentarer: