Summa sidvisningar

torsdag 19 maj 2011

Djur i massor:)

Nu har vi ridit Mighty själva i skritt och trav och nu kan man säga att hon är insutten ordentligt i skritt och trav med stopp och framåt och höger.

Nu är Mighty trygg i vår hantering och var då redo att släppa upp mig på ryggen. Jag och Rikard har varit hennes trygghet ifrån marken och Sabina har/är varit urduktig i sadeln med sin exakthet och ödmjukhet inför hästen.... och så länge vi jobbar likadant tillsammans med Sabina så blir vi Mightys livs coachar som hjälper henne över vissa trösklar som hon satt upp..
Det är så härligt när vårat team work har funkat:)

Jag står lätt i stigbyglarna men är ändå i kontakt med sadeln så hon skall vara fri i ryggen.



Vi var i skånes djurpark i helgen och träffade på lite olika människor som ställde frågor och vi kom in i riktigt trevliga diskussioner.. Vi var runt och tittade på alla härliga djur också.





Rikard och Kajsa fixar på gården.


Hovslagarn har varit hos oss så nu är hästarna fina igen på fossingarna:)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!

Vet inte om det var rätt Pia eller blogg som du har lämnat kommentar på men om det är så så är du välkommen att maila mig på :
pia-mimmi@hotmail.com

Härlig blogg du har! Jag har själv haft hästar men nu är det endast min dotter som rider. Djur o natur är det bästaw som finns så det måste vara ett helt underbart jobb du har.

Mvh Pia Struxsjö