Summa sidvisningar

torsdag 24 januari 2013

En härlig vecka

Då har snart denna veckan rusat iväg. Vi har 10 grader kallt nu och kallare ska det bli.

Tisdag och onsdag hade vi elever på sin andra träff hos oss.
Djup muskulatur och stretching, stresspunkter och två avslappningsövningar hann vi med.

Det är skönt nu när vår lokal börjat ta form så eleverna har sin bänk och stol och min white board tavla kommit upp så jag kan börja använda den.



Hästarna är glada med snö och kallt och det är barnen också. Det rids i snön och pulka åks det bakom Hassel:)

Chester och Duo var med också och först tyckte de det var ett himla liv av pulkorna med efter en stund brydde de sig inte ett dugg:)
Tio minus stod termometern på när vi kom hem i stallet igen..


Jag har jobbat på långa tyglar med Chester i ridhuset över cavalletti samt serpentiner mellan koner och det har gått superbra. Han har verkligen lyssnat och stundtals riktigt kortat upp sig och längt steget. När han tycker det blivit jobbigt vill han gärna trava lite vilt men det harräckt med att sänka ihop axlarna så har han tagit en halvhalt och längt steget i stället.

Detta gör jag bara korta stunder då det är styrke träning.


Igår var jag på Stall Witago och höll lektion för Charlotte och Felicia. Det gick bra och det var väldigt trevliga männsikor där och fina hästar att titta på.
Felicias nya ponny var bedårande. Precis som en liten ponny flicka ska vara:)

Inga kommentarer: