Summa sidvisningar

onsdag 9 januari 2013

En liten bit in på det nya året.

Skolan kom igång igår och det är ju aldrig lätt att vända tillbaka dygnet igen. Tyvärr så är hela vår familj kvällisar och tidig morgon är inget som passar någon av oss. Men måste man så måste man;)

Chester och jag har tränat mycket ifrån marken och han går ifrån halt fram i galopp och efter ett-två varv så byter vi varv. Han tycker det är så kul och han börjar bli stark i sin bakdel;) Det är skönt och landat lite så vi nu kan ta tag i hästarna ordentligt och umgås med dem.

Proven ifrån våra elever trillar in i massor så en del skrivbordsarbete står på schemat framöver.

Våra utbildningar fylls på med nya elever och det känns så himla kul och nu man är taggad upp över öronen att sätta igång med muskler och massage och träning.

Idag har jag och Michel, mamma syster yster, Rasmus och lilla Jossan varit på Hörbybadet. Det var ett tag sedan vi var och simmade och det tog emot några hundra meter men 825 meter bröstsim blev det. Nu efteråt känner jag mig nöjd och mer lösgjord i kroppen. Hur som helst så är det ju tungt denna årstiden med mockning, vattning och halmning. Då är det bra att lägga in en annan aktivitet som att simma. Jag har blivit väldigt "upp pumpad" i fram och baklår samt överarmar trots stretching så lite annan träning gör gott.

Imorgon sätter våra ridlektioner för barn igång igen och det är riktigt kul:)

Nästa vecka ska vi bli intervjuade i Mellanskåne tidningen som gör en uppföljning på oss då vi var med 2003 som ganska nyuppstartade. Tänk vad det hänt mycket sedan dess!
Utbildningar, sadelutprovare och certifierade och ny gård, ja jisses!

Det var tufft i början men med envishet, ideèr och ett gediget intresse för hästarna så har det banne mig gått. Jag ÄLSKAR att arbeta med hästarna och våra elever. Dessa underbara människor som vill hjälpa hästarna att få ett bättre liv och prestation ❤

Inga kommentarer: