Summa sidvisningar

tisdag 21 april 2015

Vilken solkensdag

I morse när Michel tagit bussen lade jag mig en stund och tittade på Barnkanalen. Jag tycker det är riktigt avkopplande att lyssna på barnpogram. När jag vaknat till liv var det dags att ge hästarna mat och sedan kom syrran och mamma med frullefrukost. Underbart gott med bullar som man inte är bortskämd med. Vi satt en rätt så lång stund och pratade om allt mellan himmel och jord och lite till ;)

Efter sista kaffedroppen begav vi oss ut och ryktade på hästarna. De fäller som galningar och var allmänt dåsiga i solen. Nytt hö hämtades hem och de fick ju förstås en liten ranson av det. Blackie och LoL var med (hundarna) så de busade på som galningar tillsammans med Kajsa. När klockan var lite över ett körde de hem igen och vi fortsatte vår sly städning i hagen. Nu ikväll var det klart och hästarna fick komma ut i sin första beteshage. De blev jätteglada och hade svårt att bestämma sig för vilken grästuva som var godast :) 

Jag och Rikard satte oss i gräset en stund och tittade på dem innan vi gick in. Rikard fotade allesammans så imorgon lägger jag in dem här på bloggen.

Det var riktigt skönt att komma in ikväll efter en lång dag utomhus med fysiskt arbete. Då känns det mer som man är förtjänt av att kasta upp de lurviga och sträcka ut sig ordentligt. Det blev sen kvällsmat med sallad, kikärter, korv och ris. Jag var så hungrig så jag kunde ätit vad som helst. Druckit vatten har vi gjort hela dagen men jag törstar som en galning. Det är egentligen inte så konstigt då jag svettats mycket i omgångar.


Inga kommentarer: