Summa sidvisningar

onsdag 24 juni 2009

Lite lagom med utmaningar:)

Idag har vi fortsatt med övningarna vi gjorde igår..
Vi jobbade även med lite utmaningar som små utrymmen och presenning . Han tyckte det var kul men lite kusligt med trångt utrymme. När han kommer förbi tunnan så slickar han sig om munnen och sänker huvudet.
Det är som han tänker "krävs det inte mer av mig, då kan jag slappna av"...

När jag ställde mig på tunnan och bad honom gå igenom "passage" stelnade han till men gjorde vad jag bad honom om.

Vi höll på en stund och tillslut slappnade han av ordentligt i höger sida, mer än vänster. Det har inte hänt så mycket "obehag" på höger sida som på vänster.





Jag red Chester idag och vi övade på "turn arounds" och skrittade och travade på en del i cavaletti. Behövs en del styrketräning och uppmjukning..
Sen fick Chester en välförtjänt dusch:)
Han njöt i fulla drag:) Sen på med flugmedel och ut...

Inga kommentarer: