Summa sidvisningar

lördag 27 juni 2009

Sadeln...

Igår jobbade vi vidare med Duo.
Jag tänkte att eftersom han skall ridas in från början igen, men att han faktiskt är sadelvan så skall vi jobba i en vecka framåt på marken med sadel på.. Vi ville också se hur han reagerar i sadlingen.

Han var väldigt lugn när vi sadlade honom, vilket vi gjorde i corallen för att han skulle känna sig friare. Men läste man honom i ögonen så var det något som inte stämde? Han blev sadlad och jag började ''röra" och leka med vänster stigbygel och DÅ blev han panikslagen!
Så jag började mad avslappning medan han for runt och jag fortsatte tills han förstod inget mer kommer att hända:)

På höger sida så blev han också orolig men inte på samma vis som vänster..


Nu ska vi göra på detta vis i en veckas tid så han inser att sadeln bara är ett "dött" ofarligt ting som bara ligger där:)
Efter träningen så masserade jag hals muskulaturen på Duo och han var väldigt spänd och är säkert en anledning att han har svårt att slappna av i huvud och nacke. Jag fick loss en hel del spänning och på måndag skall jag fortsätta massagen.

Inga kommentarer: