Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2012

Två dagar....

Har redan hunnit gå av det nya året. Det har gått till att städa och fixa med hästarna. Idag var vi i ridhuset och tränade med Hassel och Chester. Det var tomt och öde däruppe så vi kunde rida på ordentligt:)

Nyårsafton var väldigt trevligt och festlig hemma hos lilsis i Löberöd. Vi är tre par som alltid firar nyår och midsommar ihopa. Ibland blir vi fler men vi sex har hängt ihop sedan 1999 och firat dessa högtidsdagar. Nu är vi fler med våra barn förstås;)

Vi bjöds på glögg som värmdes upp i en kittel ovanför en brasa i trädgården som Rikard och Jörgen svetsade ihop dagen innan.Det var riktigt gemytligt och kändes nästan som vi var ute i skogen. Sedan blev det en trerätters buffè och gott att dricka till. Vi mös sedan en stund med barnen i soffan där vi kan sitta allesammans då den är till 11 personer;)





Äggtoddy blev vi serverade och det var lika gott som jag föreställt mig, mums!

Ostbricka och snacks kom sedan i tur och till det MTV.s classiker på tv.n i bakgrunden, myys på hög nivå.

Sist men inte minst så skålade vi in nya året och det smälldes en hel del raketer. Min syster skickade upp en lykta som var så vacker och större än jag förväntat mig.
Vi gick in och tinade upp oss en stund efter allt smällande. Vi satt och småpratade och små snacksade till klockan 02.00 för att sedan åka hem och ge hästarna sistan. Varsin nyårs puss fick de också. Det var skönt och sätta sig och slappa en stund vid tv.n.. innan bingen.. Sedan snarkade vi gott långt in på nyårsdagen;)

Inga kommentarer: