Summa sidvisningar

lördag 24 augusti 2013

Då blir det uppdatering..

Det har gått en tid med skrivandet på bloggen.
Jag har haft dåligt med tid då vi är igång med alla hästarna på olika vis :)

Jag har också skrivit artikel till kommande nummer i Hästfocus och håller på nu att arbeta med kommande tre artiklar till.
Det är vansinnigt kul att de vill att jag skriver för dem :)

Att sitta med sitt kaffe vid datan och arbeta samtidigt som jag kan titta ut över skogen är en härlig känsla i sig. Mattan är varm under fötterna och en skön arbetsstol så går det som en dans. I alla fall i mellan åt ;)

Jag jobbar Prince inför inridning till våren :)


Framförallt så ska han få lite mer massa så nu får han lusern och fri tillgång till ett bra hö samt mineraler.
Vi är ute och promenerar i skogen och Prince älskar skogen och alla backarna vi har..
Bra miljöträning och bra träning för hela kroppen.

Han är så fin och tillgiven och ifrågasätter men förtår snabbt vad jag är ute efter :)
En häst måste få ifrågasätta och det är då viktigt att inte bli arg utan bli mer tydlig varöf jag vill att hästen ska utföra en viss övning.

- Hjälp ska jag kunna gå utan dig runt presenningen Hasssel??


Jag visar vägen och Prince litar på mig att han kan gå runt den där stora prasslande saken ;)

- Det var ju inte så farligt trots allt och jag gjorde det alldeles själv med lite coachning ifrån matte :)

- Men matte vad gör du där uppe.. Okej vi myser en stund :)


- Oh jag blir ju fotad.. Ser du mig så duktig jag är husse?!

Inga kommentarer: