Summa sidvisningar

tisdag 7 juli 2009

Avslappning och fart i backarna :)

Igår red jag Duo i rep medan Rikard var ledare och fick hjälpa till med avslappning från marken.
Duo är så spänd, men tillslut slappnade han av och gäspade och skakade flera gånger på huvudet, precis som efter massage behandlingen:)

Vi har valt att rida honom i side-pull (bett löst) eftersom han inte ska spänna sig ännu mer genom munnen.
Många gånger när hästen ska ridas in på nytt är det bättre att ta det bett löst, de lyssnar ofta bättre då på små signaler:)





Idag jobbade vi en del på marken med psykiska övningar och kommando ord.
Jag hoppade upp och vi körde samma procedur som igår. Efter 5 minuter bad jag Rikard släppa oss och jag red honom själv på samma vis vi övat in.


Igår körde vi ut med Hassel i terrängen med lite backar, snacka om att den lilla ponnyn tyckte det var kul.. Han ökade till galopp i uppförs backarna och Michel och Rasmus tjöt av lycka.. Jag tjoade faktiskt till lite jag också, haha..
Jossan har ridit honom ett par gånger hemma omkring nu så han älskade att komma ut och dra sin vagn :)

Igår jobbade jag Chester i corallen, med presenning och rep övningar.. Idag red jag honom och det blev lite galopp övningar och cavalletti det var en massa insekter så han var ganska irriterad på dem.

Inga kommentarer: