Summa sidvisningar

onsdag 15 juli 2009

Kvavt och "hästaflugor"

Nu ska vi inte klaga på sommaren. Enligt min mening har den faktiskt varit fantastisk här i Skåne i alla fall .
Men "hästa flugorna" kunde vi varit förutan... hästarna håller med mig:)

Nu har vi ridit Duo i Corall och ute på gräsbanan i både skritt och trav. I skritten är han helt avslappnad och vi jobbar med att han skall slappna av en liten smula till i traven:)

Vi har jobbat honom smått i skritt över bommar så han ser lita var han skall sätta hoven. Med ryttare på ryggen så blir han lite slarvig med frambenen.




Vi rider fortfarande på sidepull och det går jättebra han trivs med det:)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Jag och Chester börjar komma igång riktigt bra..
Vi har jobbat mycket på westernvis, men börjar drilla in en hel del dressyr.
Hoppat lite små skutt i galopp och cavalletti arbete i trav.



Vi kommer jättebra överrens och jag blir överlycklig när han "brummar" på mig när jag kommer:)

Jag själv börjar bli starkare i ryggen men iblan gör det väldigt ont.. Jag skall snart beställa massage igen.

Tänk så lång tid det ska ta att komma tillbaka, det är snart två år sedan jag blev avkastad av en unghäst som var här på inridning. Men visst det var en ordentlig smäll med hjärnskakning och ett fall rakt på ryggen:(

Men det är bara och kämpa, jag har ju min crosstrianer;) så konditionen är ganska bra.. men styrkan, ja den är påväg:)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vi har fått in en hel del anmälningar till hästmassage kursen vilket känns väldigt kul. Den 31 juli startar vi upp grupp tre.

Då blir det till att plugga muskler och latin:)
Sen träffas vi i september och går igenom praktisk massage och hästpsykologi..

Inga kommentarer: