Summa sidvisningar

söndag 16 augusti 2009

Hästar hästar hästar:)

Igår red min son i corallen med sin Hassel. Vi lekte lite med olika övningar för att Hassel skall lyssna och förstå vad man ber honom om.
Han får rida honom i side-pull tills han har balans så han inte drar Hassel i munnen.

Det gick jättebra så efter en stund gick vi ut i vår minsta hage och red vidare där.







Eftersom Hassel är en gammal trav häst så är han van vid muntliga kommando så det tar tid att göra sig förstådd för en liten parvel som nyss kommit in i hästvärlden:)

På eftermiddagen red jag Duo på grusvägen och skrittade på med vändningar för att mjuka upp honom..


Va! ska du redan ta av sadeln??


Michel red Hassel idag i storhagen, själv en stund, sen blev det trav och galopp i lina;)




Idag har jag ridit Spinell, my old lady..
Sabina har ju ridit henne lite åt mig.. så hon är ju lite igång.

Idag så red vi cavalletti övningar samt vändningar i western teknik.
Det var kul att rida sin gamle vän, hon kändes så stor gentemot Duo och Chester.. Ändå så är hon inte mer än 157 cm ;)



Huvudkontroll uppsuttet på Duo..


Efter jag ridit Spinell så tog vi en underbart god cappuccino fika och sen vart det Duos tur.

Jag jobbade honom 20 minuter i corallen och gjorde en "join up" ... Det slutade mycket bra så jag beslöt mig att skritta honom idag igen:)
Det gick också bra... Han sökte sig ner och vi övade på ryggning också vilket han förstod på en gång:)

2 kommentarer:

Jennifer sa...

Gud så söt den svarta lilla ponnyn var :D

AndrÈns sa...

Ja har är en riktig liten pärla:)