Summa sidvisningar

söndag 2 augusti 2009

Uppdatering 2 augusti





Här går det undan:)
Vi har skickat iväg paket till hästmassör kursen, så nu kan grupp tre sätta igång och plugga.

Vi kommer att träffa dem 1 och 2 september.. då blir det till att knåda och lära sig funktion på ytliga muskler.
Hästpsykologi kommer att ta en stor bit samt att skriva journal.

Med Duo går det sakta men SÄKERT framåt:) Han har blivit mjukare och mer elastisk.
Jag har ridit mjukgörande med honom och avslappning.

Sabina har tränat galopp fattningar och ridit över cavalletti och hoppat små hinder (40-50cm) med honom så han ska titta var han har benen samt som en styrke träning.
Vi tar det mycket lugnt så han skall bli stark i båda sidor.

Syrran har varit ute och kört med Hassel i omgivningarna med barnen och det har gått bra.
Han vart lite öm på stenarna så de fick skritta mycket, marken har blivit ganska hård här ute.

Så vi får köra på grässtigarna så länge.

Jag och Chester kämpar på med dressyr och western teknik... även vi, bom tränar..

Vi tänker skaffa lite med hinder så vi kan träna lite mer..
Jag ska köpa mig en dressyr sadel till Chester också, har sett en subben på nätet som jag tror hade passat honom och mig:)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra bilder och fina hästar!

Sabrine sa...

Hejsan! Ville bara säga att jag gillar din blogg!:) Ha en bra dag!

Berith sa...

Roligt att läsa din blogg och att allt går så bra för dig!

AndrÈns sa...

Hej Allesammans tack för era fina ord:)
Har precis kommit hem från High Chaparral och Ullared GeKås.. Så kommer skriva mer imorgon, kram