Summa sidvisningar

onsdag 22 augusti 2018

Höst och ......

Jag riktigt längtar till en krispig höst med alla dess vackra färger. Tidigare kvällar med goda grytor och tända ljus. Jag njuter dock fortfarande av värme på dagarna men ändå..

Jag vet att i Oktober kommer julkänslan att infinna sig och jag måste bära band på mig att inte starta alldeles för tidigt.

Julen har alltid fått mig må bra i själen och jag tror att det kommer ifrån barndomen då vi alltid hade/har så fina mysiga jular.




Mamma pyntade så fint och mycket och vi hade så himla mysiga kvällar med ljus och musik. Jag och syrran satt ofta vid granen och pratade och vid lucia fick alltid vars ett godishus. Vi satt i en av våra sängar med lucialjusen tindrande i mörkret och åt godis. Jag åt upp mitt så fort jag kunde medan syrran sparade så jag blev så avundsjuk, hahaha 😋😂

Julafton firade vi alltid hemma hos oss tillsammans med mormor och morfar och farmor och farfar. Det var så varmt, tryggt och mysigt när vinden ven iskall utanför fönstren och snön låg i drivor ute på gräsmattan.

Inga kommentarer: