Summa sidvisningar

fredag 25 november 2011

Burrr vi som hade tänkt rida ut.

Det fick bli ridhuset igår då det var extrem dimma och fuktdroppar stora som enkronor.

Nu har vi jobbat väldigt mycket med halvhalter med Mighty den sista tiden. Vi har även jobbat mycket med länga och korta steget.

Nu orkar Mighty gå kortare stunder med att söka sig ned och fram:)Vi jobbar på att nosen ska fram en bit så hon inte krullar ihpo sig. detta är jobbigt för Mighty då hon endast haft upptränat de kortare musklerna och. Nu får hon även jobba på sina korta muskler. de har vi tränat fram genom cavalletti och uteritt.. Men det är en lååång bit kvar ännu. Men små framgångar är så glädjande både för henne och oss:)






Jag fick börja dagen med att tvätta Chester eftersom han naturligtvis skulle rulla sig i den värsta leran han kunde hitta;)

Matte stod och humma och gnissla tänder medan prinsen blev svampad med ljummet vatten;)

Ja sedan så såg han ut som en ullig ponny i sin blöta vinterpäls, Ja jösses:))
Jag fick jobba mycket på framåtbjudningen med chester då han gärna vill böja på nacken och visa upp sig när jag rider nära Mighty:)
Han är så guda mjuk och härlig min lilla arab..
Nu ska vi bara komma igång ordentligt så vi kommer iform båda två.. Om tre veckor kommer vi att ha mer tid för varandra då vi har väldigt mycket nu med slutprov och delprov som kommer in.. Nytt material skall ut till ny utbildningsstart mm mm..
Fram nu din lilla buse;)




1 kommentar:

Ninja sa...

Vad fin han är din arab :)
Liza vill också gärna gå för högt med huvudet och då gör jag som du gör på bilden.... :)