Summa sidvisningar

måndag 21 november 2011

Sprudlar av glädje just nu:)

Vi har jobbat fram ett litet go hos Alaska nu:)

Vi har bett henne om att öka och minska takten ifrån marken och hon har satt det klockrent nu varenda gång.

Vi har också fört upp det på ryggen och när jag endast bett henne med min kroppshållning att gå framåt så gör hon det.
Vi har jobbat med att föra huvudet åt sidan ifrån motsatt sida och till vänster gick det super och på höger behövde hon längre betänketid.

Vi skall jobba på att rida höger och vänster då hon inte riktigt förstår det ännu men Rikard stödde mina övningar ifrån marken och då kom det -Aha är det så du menar:)
Vi har jobbat med inlärning precis som vi gör med en helt grön häst och det har funkat superbra så nu kör vi på denna linjen:)




Sökte sig ned när jag bad om det..

Framåt tänk som vi övat ifrån marken:)
----------------------------------------------------------------------

Ikväll så har vi ridit Mimsan och Chester jag och syrran... Härlig kväll och ingen dimma;) Chester var så mysig och han skulle ju naturligtvis styla för Mimsan.. Titta på mig så snygg jag är, hahaha min fina gosse:)

Händerna är inte riktigt som de ska idag:( Har ju lite värk då och då men allt är så positivt och kul med hästarna och allt runt omkring så jag sprudlar av glädje just nu:)

Inga kommentarer: