Summa sidvisningar

fredag 24 oktober 2008

Buddy i löslongering

Tränade Buddy efter jag mockat idag.
Körde cirkellek och vända baken och huvudkontroll, i lina.

Sen körde vi löst, cirkellek, vända in mot mig och från mig, han tyckte det var roligt, men en gång förekom han mig och sprang vidare åt sitt håll, haha så går det när man inte è med.

Jag kunde stå och massera honom löst sen i mitten på corallen, utan han rörde en fena, stod bara och njöt i fulla drag.
Stretchade hals och rygg och framben på honom.

Sen tog vi ryggning och han blev lite putt på mig men gjorde som jag "sa".

Tränade Dasz att flytta från mig och "komma ner på jorden" han ville bestämma tempot, men det ville jag också och tillslut lugnade han ner sig.

Michel har fått 2 veckopengar idag, han har burit vatten till Hassel och fyllt upp alla vattenspannar i stallet.
Han städade sitt rum och hjälpte till att plocka undan, vilken liten ängel, och allt gjorde han av sig själv.

Så när vi betalt i affären så överraskade vi honom med dubbel veckis och gu vad han blev glad.



Nu har vi fått salva till Atlas nos och smetat på det var lättare sagt än gjort, han ville INTE, så jag och Rikard fick hålla i, pust han è stark som en grizzly björn.
Imorgon kommer Tina och Johanna och hämtar mig och syrran, då ska vi på vip-dag på djurgårdens häst shop i Eslöv och fynda, mums..

Nu ska vi käka grillad kyckling, med skogssvamp sås och grönsaker, yuammi..

Inga kommentarer: