Summa sidvisningar

tisdag 28 oktober 2008

Data nörd!!

Jag är helt slut i rutan, ikväll..har suttit och jobbat vid datorn hela morgonen till sena eftermiddagen.
Har kommit långt nu med hästmassör utbildningen. Har också fått hem muskelbilder till mina kompendier, känns fantastiskt.

Efter en lång dag vid datan så var det dax med unghästarnas träning.
vi började med Dasz och jag jobbade honom över cavalletti, vilket han tyckte var ganska kul, när han fick in rätta snitsen. Sen tog Rikard och lekte lite, med cirkel övningar med honom.
Sen var det dax för uppsittningen, och idag hoppade jag upp själv på honom.
Han var helt avslappnad och sänkte huvudet och sen gick Rikard en bit ifrån och då gjorde jag huvudkontroll till vänster och där gav han mig sitt huvud helt och hållet.

Men sen fick han syn på ett litet svart troll (Vårt russ Hassel) och då vart det huvudet i vädret. Vad var det för något konstigt som smög bakom buskarna!

Sen var det lite svårare att slappna av, men han skötte sig super, lille pågen.

Buddy stod på tur och jag arbetade med ledarskap, i stora gräshagen. Han försökte skrämma mig med bakåt strukna öron och hotade att springa mot mig.
Så det fick bli ett häftigt kroppsspråk en liten stund och sen massor med ödmjukhet, så tillslut kom vi överrens.

Jag har blivit krasslig i halsen, så Johanna kommer och hjälper mig med hästarna imorgon. Ska bli skönt med hjälp, det är ju en del och sköta om.

Inga kommentarer: