Summa sidvisningar

fredag 17 oktober 2008

En solskensdag

Idag har min vän Christina varit här och mockat och hjälpt mig i stallet. Christina började hos mig för ca ett år sedan, som ren nybörjare, med allt som har med hästar att göra och nu rider hon i skritt,trav, galopp, och fixar och donar i stallet..

Spinell XX och Christina funkar så bra ihop och det är så fantastiskt, för Spinell är en svår gammal dam och ha att göra med.

Vi tränade Dazs ox idag, med trängselövningar och sen höll Rikard honom medan jag satte foten i stigbygeln och hängde på honom.
Han undrade lite vad jag skulle däruppe att göra, men behöll sitt lugn och naffsade lite nonchalant i Rikards jackärm.

Sen red jag o Christina en stund med Chester och Spinell och tog ett par skutt över ett litet hinder. Första gången Christina hoppade!! Gick super.
Det var helt underbart och solen värmde så gott.

Nu skall jag gå och röra ihop en smörgårtårta, till ikväll då kommer Pauline med familj, hit så ska vi äta och dricka gott.

På måndag så skall vi börja med GI och jag har lovat mig själv att gå ner 7 kilo.
Har haft svåra ryggproblem och inte kunnat röra mig till fullo, och då sätter sig kilona.

Tack vare min underbare kiropraktor börjar jag bli som en människa igen..

Sen skall jag ut och träna, ledarskap med Buddy, som också börjar bli såå duktig.

Inga kommentarer: