Summa sidvisningar

lördag 8 juni 2013

Favorit märke


I höstas 2012

Mitt favorit märke på ridsportkläder är utan tvekan Mountain Horse.
De är normala i storleken och har snygg design på kläderna. Mountain Horse har varit favoriten sedan: 1994 för min del.

Idag har jag använt mina shortchaps som jag köpte förra veckan. ett par bruna i mocka med en mörkgrön rand på sidan. Köpte dem via nätet och de sitter som en smäck.

Ridsportkläder är ofta små i storlekarna och det är irriterande. Storlek 42 kan vara som en storlek normal 38! Nej tack!
Nog om det..

Idag red jag ut på Duo ensam.. Vi var ute i skogen och gud vilken skillnad mot Chester. Duo har ett sådant sug bakifrån så jag fick passa mig för att inte vilja hålla in honom då jag är van vid Chesters "finsteg" ;)

Gud vad denna häst är stark och robust.. Rikard har gjort ett fantastiskt arbete med fina Duo..
Lika känslig som Chester i ridningen.

Vi red en stund och småpratade och det var första gången som Duo var ensam häst ute på en längre tur. Vissa grejer var läskiga men han vände sig och tittade på mig. - Ja men kom igen gubben så går vi, Duo - Okej då :) Så härlig känsla. Vi pratade om Chester och i mellan åt så kunde jag svurit på att han lunkade där sakta bredvid oss :)

Inga kommentarer: