Summa sidvisningar

tisdag 4 juni 2013

Ny träff och känslor som ej går att styra..

Idag startade dag 1 av träff 4 med grupp 10..
Vi har gått igenom biomekanik och psykologi teoretiskt. Imorgon jobbar vi praktiskt med massage, biomekanik och hästpsykologi.

I morse så kom tårarna när jag satte mig vid min kateder och skulle berätta om Chester..
Jag tyckte så synd om eleverna då flera av dem inte förstod vad det handlade om. Jag försökte behärska mig men det var kört.
Tur att Rikard kom och kunde förklara. När han kom ner ifrån trappan så hörde jag ett - Jahapp och sen en förklaring om allt som hänt ;)

Efter en stund så kändes det bra igen och våra underbara elever fick mig att må bra igen.
Härligt att höra om deras upplevelser och se deras entusiasm i ögonen när de berättar om sina praktikhästar mm.. Så kul att träffa en "gammal" elev som "läser in om sadelutprovningen och biomekaniken. Hon har fullt upp med massagebehandlingar och lär sig hela tiden.. Hääärligt :)

Just nu panikskriver jag artikeln till hästfocus som kommit i skymundan med allt som hänt.. Den skall vara inne i övermorgon.. HJÄLP!!
Men det börjar långsamt kännas lite bättre nu och detta blir en låååång process att komma över. Skönt är att han snart är "hemma igen"
Skönt att ha saker att jobba med och alla de andra hästarna får så mycket pussar och kramar.. Är det någon som kan trösta så är det Hästen. Med sin mjuka mule och sina underbara ögon.

Duo tycker att jag är konstig just nu och vill gärna ha närkontakt. Men han kan också nypa till mig om jag är alldeles för nedstämd. Ja, djur är verkligen underbara då de pratar klarspråk.. Det gäller att hänga med deras "prat".







Inga kommentarer: