Summa sidvisningar

lördag 7 december 2013

Igår tog vi ett sista farväl....

Igår tog vi ett sista farväl av farfar och prästen talade så fint om hans och farmors djurliv och deras liv på gården.

Ja, det var ju hos farmor och farfar hästintresset började både för mig och lil sis Pauline Sjöstrand vi var då små småttingar på var sin ponny ute på åkern. Minns detta speciellt efter att det hade pressats halm. Guldgul halm som doftade underbart. Alla kaninerna och katterna som vi satt i timvis och gosade med..

Denna doft och syn fick jag när vi satt i kyrkan och höll om varandra

Det är härligt att sitta och prata gamla minne med farmor om alla hyss och om alla hästar vi red Blue star och Peggy och Hoss och Bonita och lilla Belinda. Alla är i hästhimlen nu men i våra hjärtan finns de kvar. 


Ute på stubben med "några" års mellanrum.


Ute på stubbåkern på en hopptävling som min faster och farfar anmälde oss till :) Jag och min lilla "Blå stjärna" som jag fick på min 10 års dag och här är vi 6 år senare :)

1986


 Hästdoft och umgänget med hästarna har följt oss hela livet och kommer nog så göra livet ut.

 2011

 

Inga kommentarer: