Summa sidvisningar

söndag 14 juli 2013

Alla hästarna

Idag red barnen ut i skogen med ponnysarna, de var så duktiga både barn och hästar. Felicia är så duktig på att hålla "gruppen" lugn och samlad och tänker hela tiden en steg före.

Jag mötte dem på halva vägen där det kan komma någon enstaka bil och lånade då Michels cykel. Ajjj min bak måste cykla oftare ;) inte ofta jag cyklat de sista åren..

När vi kom hem blev hästarna ordentligt ompysslade och sedan hjäpte Rikard mig med Prince som tror att han får hoppa upp i min ficka om det är något som är läskigt. Vi arbetade med att få honom lösgjord så han är lättare att konversera med;) Han tar gärna upp huuvuvdet när han inte vill och Rikard är en sådan stöttepelare på att få kontakt med hästen i dessa situationer. Prince var nöjd när han förstod vad vi egentligen bad honom om men det tog en stund innan poletten ramlade ner.

Duo var inte på humör idag när vi skulle rida ut då han spände sig och ville bocka så nu blir det tillbaka till ruta ett i några dagar. Ja så är det ibland med hästarna har de en gång haft problem är det lätt att de faller tillbaka vid några tillfällen. Men det är bara att ta nya tag och analysera vad kunde vi göra bättre :)

Idag fick Felicia galoppera på Limbo och det såg så härligt ut. Underbara fina häst och duktiga Felicia.

Inga kommentarer: