Summa sidvisningar

fredag 12 juli 2013

Svettigt men härligt

Igår red jag Limbo som var en riktigt gentleman när jag bad honom stå stilla vid pallen för att släppa upp mig på ryggen. Det blev ett kort ridpass då det var varmt och insekterna var mindre roliga.

Michel och Felicia vår sommarpraktikant och vän körde ut Hassel en runda och sedan promenerade de ut med Polly och Lillis.

Idag så red de ut tillsammans med Hassel och Polly och det gick superbra. Rida hästarna och skogen är något magiskt som smittar av sig till ett gott välmående :) Vid hemkomst så fick hästarna varsin snabb dusch och resten av dagen har de stått inne och mumsat hö. Så skönt de tyckte det var att komma bort ifrån insekterna.
När det är så varmt och mycket insekter brukar hästarna få komma in runt 12.00 och ut igen vid 18.30. De mår sämre av värmen än med kylan då de sällan vill in när det är kallt ute.

Jag och Felicia Var ute och promenerade med Prince och Duo och gud vad det var roligt att se Prince gå och titta på hus, bilar, brevlådor och soptunnor ;) En sund kille som reagerar och sedan vill undersöka.

Igår gick jag ut ensam med honom i 20 minuter i skogen och han trampade bara på tillsammans med mig. Så mysigt att skapa band tillsammans med en egen unghäst :) Vi har bekantat oss lite smått i ridhuset några gånger och Prince är lik Chester i snabbhet och klokhet men är en aning tuffare. Tuff på det viset att han ifrågasätter men på ett helt accepterat sätt för en unghäst. Naffsa och stå på bakbenen men inte värre än att jag sa nej på skarpen. Då sa hela han okej då jag lyssnar på dig :)

Som ni vet använder jag aldrig mig utav att "daska" till eller slå till utan hela jag säger NEJ! Börjar jag att slåss med en unghäst så antingen blir den kuvad eller så slår den tillbaka. Inget av alternativen är något jag accepterar runt våra hästar och djur.
Jag vill vara i en sund relation med min häst och den baserar jag på att förklara med min kropp och min röst..

Idag har Rikard agerat grillmästare och gjorde egna grillspett mums..

Nu skall jag hoppa in i duschen för att sedan kasta mig i soffan och slappa. Nya tag imorgon med alla hästarna.


Exclusive Prince ox

Inga kommentarer: