Summa sidvisningar

torsdag 27 november 2008

En riktigt bra dag..

Elektrikern var här igår och fixade ström i vårt "nya" sovrum, så det närmar sig att bli klart.
Rikard och jag sitter och "spånar" på hur vi ska bygga våra garderober.

Igår var vi också i ridhuset, med Chester och Dzax, första gången för Dzax.
Vi lät dem springa fritt så dzax kunde, kolla in allting i lugn och ro.
De tyckte det var härligt och lösgaloppera, och ville aldrig sluta.
Jag gick omkring och fixade lite hinder och tillslut så, står båda en bit bakom mig och undrar "vad ska vi nu, göra"?

Då sadlade vi Dzax och jag hoppade upp och red honom, Rikard hade honom i lina i början och sen red jag honom själv..han var såå duktig, vi tog lite travsteg men han tyckte det var lite jobbigt, men inga dumheter, hittade han på, utan bara framåt tänkande.

Johanna filmade samtidigt som hon höll i Chester, som undrade vad hon sysslade med..

Sen var det Chesters tur och det blev galopparbete och några språng över ett litet pytte plankhinder.

Rikard stod och coachade mig, och det känns alltid bra, han har alltid något bra att komma med. Han hjälper en att få till det lilla extra, goet inom en att träda fram..

Vi åkte hem sen och tog in alla hästarna, för sen var det dax att åka till kiropraktorn, som masserade, min rygg och nacke, gode gud vad han knåda, men hjälper gör det, så det är bara att stå ut..

Vi åkte till Jula och bytte min overall, för dragkedjan hade gått sönder och vilken tur vi hade, de hade sänkt priset med 300:-!! och det fanns bara en strl kvar som passade mig, resten var xl, snacka om flax! Också 300 spänn tillbaks, inte dåligt..

Vi åkte hem tll mamma sen och blev bjudna på hennes goda Chilly con carne.
Sen gick vi igenom, nya bilder hon ska rita till oss, till vårt nya kompendier i massage.

Mamma hade satt upp sina adventsstakar och det fick oss att känna på lite julstämning och tänk, snart är julen här..

Då ska vi bara ägna oss för varandra och Michel har jullov i 3 veckor, så vi ska hitta på lite saker med honom och umgås med nära och kära..
Äta gott och sitta och prata i timmar..
Filmkvällar med Pauline och Jörgen, om Pauline och jag håller oss vakna hihi..

Jag kommer endast finnas tillhands för, mina elever som läser på distans i massage och horsemanship..

Inga kommentarer: