Summa sidvisningar

söndag 16 november 2008

Kalas för kusinvitamin, Josefine

Igår blev en hektisk, dag. Vakna med filten i örat av att lillasyster kom in i huset och Frida skällde som en galning..Jaha då var det dax att stiga upp.
Det blev en snabb frukost och sen ut i stallet och mocka, och fixa, medan Rikard och Michel for till byggmax.

Pust och stön för detta tråkiga väder, med leriga barn, hundar och hästar:).
Men det är november och det hör till.
Rikard och Michel kom hem med en överlastad bil, med gipsplattor och reglar till vårt blivande sovrum och det var till att bära in det snabbt som attan för det dugga på rejält.
Tänk att en gipsplatta kan väga så f-b mycket och har man brått, så är det ännu värre.

Michel tyckte vi tog lång tid och skällde på oss att vi blev sena till kalaset, han är så ordentlig:).
Äntligen färdiga, då var det dax att ta in hästarna och fixa deras ben från lera.

Sen in i duschen i raket fart, på med kläderna och iväg, känns som jag gjort detta förut:).

Så var vi äntligen framme hos lilla Josefin, som var så söt i en rosa tunika och jeanskjol, blir så glad när jag ser henne. Tänk att den lilla ängeln, fyllt 2 år, känns som hon kom igår.

Så skönt och sätta sig till dukat bord, till kycklingsallad och goa bullar, mums.
Det var fullt i vardagsrummet, alla platser var upptagna, Michel dunsa ner hos Rasmus och Alexander, och Rikard hamna på golvet i sittpuffen.
Jag satte mig på golvet, men knäna ville inte så jag tänkte låna Jossans rosa lilla plast pall, men se det fick jag inte!
Jossan stirra argt på mig och sa bestämt NEJ! den är min!
Okej..det var till att sätta sig på golvet igen, hon vet vad hon vill:)

Det var trevligt att träffa släkten, tycker om att sitta och lyssna och titta, det är så rofyllt, att ha de närmsta omkring sig.

Sen blev det kladdkaka och vispgrädde och annat smått och gott, så lyxigt.

Framåt kvällning gick alla sen en efter en och vi blev kvar en lång stund.
Så vi tog fram sallad och åt en gång till, smaka bra som nattamad..
När vi kom hem fick hästarna kvällsmat stod och kela en stund med Dazs och sen Chester..Det är så mysigt att stå och lyssna på deras tuggande, speciellt på kvällen, lugnet infinner sig.

Idag så ska Rikard och Jörgen fixa med sovrums bygge och barnen leka, medan jag och Pauline fixar hästarna.
Ska rida Dazs och träna Chester..
Vi har lovar barnen och köra med Hassel också..
Vi hörs snart kram.

Inga kommentarer: