Summa sidvisningar

söndag 9 november 2008

Hästmassage

Nu har vi allting klart till hästmassage kursen! Våra elever, får sitt paket på tisdag, och det ska bli så roligt att komma igång..

Göran har bundit våra kompendier och de blev så bra..

Vi har jobbat med Dazs hela veckan och han gör såna framsteg, ska bara coola ner sig lite till.
Han är en mycket klok häst, som lär sig snabbt och vill att allt ska gå snabbt också, hihi.

Igår var vi på middag i tygelsjö hos Rikards föräldrar och det var trevligt och mycket god mat som vanligt.

Michel hade kul med kusinen Filippa, och de lekte med mjukisdjur. det är så roligt och se och höra dem när de leker, Filippa med sina två år och Michel som är sex, och är helt plötsligt väldigt stor.

Idag så är kusin Rasmus här, och leker och de kan vara i timtal ute bakom garaget och leka. Fantasi är det gott om och Atlas gör allt för att vara med och leka.
Just nu är Rikard ute och Skjuter hagel gevär och det är ju spännande tycker killarna, fast på säkert avstånd, så du vet mamma, hehe.

Lilla kusin Jossan har hög feber och ont i örat, så nu är Pauline och Jörgen på väg till vårdcentralen med henne, lilla pussgurkan, hälften på hennes dagis är sjuka, så nu märks det att vintern kommer med stormsteg...

Satt just och fundera på hur vårt liv har blivit.
Vi bodde i en lägenhet för 9 år sedan och längtade så ut på landet, och ha hästarna hemma.

Nu är det så och det är så härligt, att ha sina bästa vänner hos sig.
Vintern må vara jobbig, med lera och smuts, men när snön kommer är det ju bara såå härligt.
Sommaren när hästarna går och betar i hagen och lugnet de för med sig.

Vi bodde i Malmö i 10 år, i en stor tvåa, och sökte efter gård, och tillslut hittade vi vår lilla drömgård, men det har också varit mycket jobb, med renovering och framförallt att få stallet färdigt.
Ibland tar det tid att komma dit man vill, men man skall inte ge upp, det är viktigt att göra det man önskar, tålamod, kan krävas ibland.

Jag arbetade i vården innan vi flyttade hit, mellan 1988-1999, jag arbetade i hemtjänst, sen arbetade jag som samordnare och höll i pappersjobb och personal, arbetade på natten med larm runt i hela innerstaden i Malmö och sen på ett boende med olika demenspatienter.

Tillslut kände jag att jag orkade inte mer, psykiskt och jag kände mig inspärrad på ett konstigt vis inom mig själv..Jag skrek inombords Jag vill inte det här!

En kollega sa en klok tanke till mig att: "om du fortsätter göra det du inte vill, istället för det du känner kommer du att sakta att dö bort inom dig själv"

Varje dag efter jobb kom jag ut till min Spinell XX ute hos farmor och farfar och då inföll sig lugnet, jag älskade och älskar att pyssla och jobba med hästar. Så jag hittade en mycket intressant utbildning i hästmassage, på distans.

Så med diskussion med Rikard som peppade mig att börja så blev det så.
Jobb och studera, kändes först lite jobbigt, men när man kom in i det så gick det bara bättre och bättre.
Rikard hjälpte mig otroligt mycket med att förhöra mig och peppa mig.

Nu jobbar jag sen 9 år tillbaka med hästar (med utbildning, horsemanship och massage mm) och jag trivs så, med detta och ni som funderar på ett yrke inom hästnäringen och känner ni brinner för det, satsa!

Men tänk på att vara ödmjuk, och öppen i din väg fram..uppdatera dig ofta.
Och att det är ofta tungt fysiskt så var rädd om din kropp och bevara den väl.
Gå gärna och träna upp din fysik och få massage själv och gör saker utan häst då och då.

Ta dagen som den kommer och njut av varenda ögonblick, nåja de flesta ögonblicken iallafall.

Djupa tankar av Veronica Kram allesammans:)

Inga kommentarer: