Summa sidvisningar

tisdag 27 september 2011

Om en vecka...

Då åker Honey hem.. Vi har travat och börjat jobba med att länga och korta i korta intervaller.
Rygga börjar Honey kunna och vi jobbar på att introducera Rollbacks för henne.. Lilla underbara Honey söt som honung.

Det är skönt för nu torkar marken upp i det fina vädret och vi kan vara på gräset och träna.



Chester och jag kämpar på med vår western dressyr och han har blivit så lugn och fin min gosse:)

Jag funderar på en dressyr tävling till hösten om jag kan finna någon i närheten;)
Vi ryggar ut ur ett L

-Ooops jag ser min egen skugga, hihihi. Chester i ett nötskal:)

Sabina red Mighty igår och det var mycket insekter så Mighty var inte på sitt bästa humör. det är förståeligt när de små dj...a tvunget skall in under buken och bitas.. tvi vale säger vi på dem:(

Vi har jobbar lösgörnade och jobbat med trail och detta är så jobbigt psykiskt för Mighty att gå in i trånga passager. Vi lade bommarna långt ifrån varandra till att börja med. Allt eftersom självförtroendet ökade hos Mighty så minskade vi avstånden på bommarna.



----------------------------------------------------------------

Jag har varit ute och masserat en hel del de sista 3 veckorna och gett en del träningsråd samt passat ut sadlar och det är så kul att hjälpa hästar och deras ägare att lösa deras problem.. Glada pållar och ägare värmer varmt om hjärtat.

Idag var vi hos en liten galoppis som var på tårna men efter en stund coolade han ner sig. Men när jag var klar med spänningarna och gick över till att massera de så kallat icke problem musklerna så var det inte kul att stå still mer;)

När vi var klara fick han ett täcke på sig och fick galoppera ut till kompisarna och som han krumbuktade sig och busa. Hääärligt:)

Imorgon drar vi till Bjärred på kvällen och håller kurs för ett gäng entusiastiska ungdomar och deras mammor i massage och hästpsykologi. Det skall bli riktigt trevligt:)

Inga kommentarer: