Summa sidvisningar

onsdag 14 september 2011

Sadlar! och smärta..

Idag har vi varit och masserat en liten pålle med ryggont och passat ut sadlar till honom.. en sadel kan ställa till med väldigt mycket problem.. Klämma, ligga snett, Vara för stor och röra sig och klämma då också.. Luftrum undertill som trycker när ryttaren sätter sig i sadlen... mm mm.. Denna djungel av sadlar;)

Denna häst sa ifrån att han hade ont och det är väl härligt med hästar som gör det:)

Tänk på att 80% ändrat beteende beror på smärta hos en häst.. Så var vaksam och bli inte arg när din häst säger ifrån.. Den talar om något för dig...

-------------------------------------------------------------------



IKVÄLL:

Föreläsning: Hästpsykologi/Horsemanship
Problemlösning Hos HORZE

Onsdag den 14 september, tid 19.00

Veronica & Rikard Andrén ifrån ATS utbildningar kommer och föreläser för oss.

• Vad skall jag tänka på när jag är med hästen.
• Problemlösning (Varför gör min häst inte det jag ber den om).
• Ledarskap (Hur skall jag göra för att få ett bra samarbete med min häst.)
• Smärta, varför får så många hästar ont? Hur ändras hästen när den har ont och hur skall du upptäcka smärtan??
• Hästpsykologi , Kommunikation med hästen, Hästens beteende

Ring eller maila oss för anmälning:

HorZe: 040- 94 42 00 anette.nilsson@horze.com

Inga kommentarer: