Summa sidvisningar

torsdag 31 maj 2018

Avslutat tre dagar


Nu har vi nyss avslutat tre dagar i framförallt kommunikation och psykologi med häst. Varmt som sjutton har det varit så nu står hästarna i stallet och vilar ifrån sol och värme.

Vi har haft så otroligt roligt med grillkväll, träning och mycket givande diskussioner. Tänk vad mycket vi har att lära av varandra. I år är vi en blandning i gruppen med bla tävlingsekipage i dressyr, Körning (maraton) och distans..

Idag startade vi dagen med att lära ut att "prata" med hästen för att undvika att problem uppstår. Att kunna kommunicera med små signaler utan att använda redskap. Vi hann också med att styrketräna tre hästar så eleverna kan hjälpa sina kunder med tips på att stärka upp bålen. :) 

Nuuuu köööör vi 😤💪

Dagen avslutades i skolsalen med foderlära och träningsfysiologi. Mitt i allt ihop så hojtar en elev längst bak - Jag tror vi har fått in en av era "groteska spindlar ifrån jordkällaren" i klassrummet. Ah... du skojar får jag fram och eleven svarar nej det är allvar 😱😱

Då utbryter KALABALIKEN.. En elev flyger upp på bänken, två elever hoppar upp på sina stolar och en far upp i trappen. Ja elever överallt, hahahaha.. Först fick jag sådana däringa fjärilar i magen när eleven flög upp på bänken. Än slank den dit och än slank den hit och - AKTA så du inte ramlar ner hojtade jag men det var ju ingen risk för vilken balans hon hade 💪😂


Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle kissa på mig som jag skrattade. Jag avskyr själv spindlar men stod ju på ett säkert avstånd. Vi hade tur då det en riktigt modig elev som tog en mugg och kastade ut spindeln.. Hua..

Tänk sedan hur "lätt det var att komma ner i varv och fortsätta föreläsa" Yeah right men efter en stund funkade det. Alltså vi har haft så himla roligt tillsammans.

Imorgon kommer hovis och en elev som skriver prov. På fredagseftermiddagen börjar sedan vår helg och det blir säkerligen några bad i havet 🌊🏊


Inga kommentarer: