Summa sidvisningar

måndag 21 maj 2018

Utbildning i sommarhetta


Förra veckan var det utbildningsdagar och det var ordentligt hett ute. Då är det skönt med ett svalt stall att arbeta i. I ridhuset var det så varmt. Det var nyvattnat vilket var skönt då vi arbetade hästarna över bommar och rörde oss mycket i hela ridhuset.

Vi utförde övningar som är super med hästar som är nervösa och uppe i varv. Låååångt mycket bättre än att låta dem springa av sig för att få dem lugna :D ;)

För första gången i utbildningen hade vi förstahjälpen utbildning med "vår" ambulanshelikoptersköterska och det var enormt givande. Det kommer numera att ingå i utbildningen för de som vill, tillsammans med vår "kursledare" i första hjälpen :)

Det var ett tag sedan jag gjorde detta och det är ganska fysiskt krävande när man inte gjort detta på ett tag.. Vi gick igenom detta en gång om året när jag arbetade i vården och det är många år sedan ;)


Nu ska jag kurera mig inför kommande vecka med nya utbildningsdagar. Jag har blivit så förkyld och astma på det.. Finemang.. Nooot!











Inga kommentarer: