Summa sidvisningar

fredag 23 januari 2009

En riktig utedag, trots blåsigt och kallt väder

Idag har det gått i ett kör och kul har det varit.
Christina och jag tog ut hästarna på morgonen, sen mockade Christina några boxar, medan jag åt frukost med familjen..

Sen kom Johanna och Tina, då blev det lite kaffe till och kaka:)
Efter en stund dök Sylvia upp och då lastade vi Joschua och åkte ner i ridhuset.
Vi hade tänkt att släppa honom, men där var fler än vi i ridhuset:(

Jag jobbade honom, med vändningar och flytta honom från mig och till mig..
Joschua tyckte det var kanon med mjuk mark så han bockade och stod på bakbenen, han är så fin..

Sen fick det vara bra med busigheterna, sa Rikard nu ska han jobba en stund och då är det koncentration som gäller och det är ju viktig.
Så framåtbjudningen lirkade vi fram, och efter en halvtimme var vi trötta i huvudet:)

När vi kom hem så bestämde vi att vi sticker till ridhuset igen nästa fredag med Josch och sätter på Sylvias westernsadel.

Sen mockade jag och Johanna och fixa allt färdigt.
Då vart det Mavericks tur.
Idag satte vi på sadel i stallet, och han blev lie ängslig så vi hade lite avslappning.
När han var lugn gick vi ut i corallen och jobbade, i cirklar och på att byta varv i omgångar.
Johanna kom in med en tunna och fick upp och stå och tynga en aning på honom, först var han spänd och sen släppte det.

Vi gjorde huvudkontroll till höger och då blev han lite överraskad när han fick syn på Johanna och rykte till, men med avslappning igen, blev han lugn och trygg.
Sen fick han vara fri och han var så harmonisk:)

Då var det dax för kaffe och smörgås och gud vad det smakade gott efter vi varit ute i kylan.

Det blev en snabbdusch och sen körde vi Johanna hem. Efter det drog vi vidare till Bygg Upp och köpte lister, och sen Nova och kollade på kläder, köpte också lite:)

Michel fick en Bionicle som han sitter och bygger nu i full koncentration.
Michel fick välja middag idag och det blev Mac Donalds på Nova, han var så lycklig för det.

Nu ska jag gå ut och ta in hästarna, de huttrar säkert..

Inga kommentarer: