Summa sidvisningar

tisdag 20 januari 2009

Uppdatering igen:) nu med bilder

Igår, jobbade vi snabbt och effektivt, det var gödseltömning hos bonden och vi tränade 4 hästar.
Joch har varit rädd för täcken förr så han fick stå en stund och titta på när Pauline tog på Mimsan sitt täcke.
Vi gick ut i corallen och gjorde lite avslappning med honom, sen tog jag och Johanna på honom täcket, medan Rikard gjorde huvudkontroll, med honom.

Han var så lugn och avslappnad och stod och vila, sen fick han gå ut i ringlek och han var lugn som en filbunke.

Idag har vi bara tagit lite avslappning, kommer att ta på täcket ikväll. Så jobbar vi på mer imorgon, med nya grejer.

Rikard jobbade Maveric som fick lära sig att gå undan för tryck, med lite åsikter från honom så gick det super efter 20 minuter..Då blev det avslappningsövningar.
Det gick bra och idag gjorde jag likadant och han backade undan, flytta sig i sidled ifrån mig och slappnade av..jätteduktig!






Johanna red Spinell och skrittade henne, det var svinkallt så Rikard fick stoppa om henne med Chesters fleece täcke, blev en riktig Michelin gubbe:)



Chester och jag tränade i corallen, han var så pigg, och ville vara till lags på hans snabba vis, det gäller och vara med:)


Idag är jag ensam i stallet, så det blir en del stallgöra, men solen skiner och både jag, hästarna och hundarna är på gott humör:)

Inga kommentarer: