Summa sidvisningar

onsdag 21 januari 2009

Skriva ny bok: inridning

Idag har jag en sån där tänkar dag, går lite i en egen värld.
Christina och jag bytte lite tankar och erfarenheter idag, om livets dalar och höga berg. Det är skönt att ha någon jämlike som förstår, och lyssnar.
Vi log tillslut av diskussionen, när vi kom på hur lika vi egentligen är på många sätt och vis:).

Jag gick in och koka kaffe och kokade mannagrynsgröt och njöt sen i fulla drag, med lite kanel till.

Samtidigt satt jag och tänkte och klurade på just inridning, hur lätt det är att det blir fel, eller att man känner sig osäker.
Det är ju inte så lätt, i heller. Det är ju helt fantastiskt varje gång man sitter upp och det går bra, då får jag ett sånt där lyckorus, ett riktigt må bra rus.
Jag älskar mitt jobb och är så glad att jag kan sköta det hemmifrån, mitt hem är min borg..skämt åsido, tycker om att komma ut till mina kunder också, men ändå..

Nu när jag är inne i en tankeperiod, skall jag börja skriva en bok om hur du ska /kan gå till väga för att rida in din egen häst, med basic horsemanship. Inridning med ett gott horsemanship.
Lugnt och sansat utan, något skynda på..

Nu skall jag gå ut och jobba, vi hörs ikväll, kram

Inga kommentarer: